Flyt virksomheden i nye lokaler på rekordtid med disse råd
Tid er en af de væsentligste overvejelser man som virksomhed skal overveje inden en flytning. At flytte kontor er nemlig ikke en ukompliceret proces – der selvfølgelig også vil tage en god portion tid. Og netop fordi tabt tid er lig med tabte indtægter, så er det derfor vigtigt at din virksomhed håndterer flytningen så effektivt og hurtigt som overhovedet muligt, og at du ikke bare vælger en super billig flyttemand.
For at gøre virksomhedsflytningen så hurtig som muligt, så får du her et par gode råd til at få overstået flytningen på rekordtid.
Planlægning, planlægning, planlægning
En effektiv flytning er ensbetydende med god planlægning. Selv hvis du i en kortere periode skal lukke virksomheden, så vil der i sidste ende spares tid – og ikke mindst rigtigt mange penge. Ved allerede at begynde at forberede flytningen et par måneder før flyttedatoen, så er der nemlig langt større sandsynlighed for at det hele ikke ender i det rene kaos, når den store dag oprinder.
En dårlig planlægning vil nemlig gøre hele flytningen alt for langsom, og dette betyder som sagt langt større nedetid for virksomheden. For at undgå dette, så er der her et par uundværlige tommelfingerregler til en ordentligt planlagt kontorflytning:
- Fjern alt det som du og de andre ansatte ikke forventer at skulle bruge i nærmeste fremtid. Dette er absolut den allerførste ting, der skal ordnes inden flyttevognen ankommer. Gør dette i god tid, så det hele ikke resulterer i uorganiseret rod.
- Sørg for at lave pakkelister med alt det, der skal med i flyttevognen.
- Book din virksomheds flytning hos et flyttefirma i Danmark, så virksomhedens flytning kan planlægges yderligere – inklusiv selve flyttedatoen selvfølgelig.
- Køb godt ind med emballeringsmateriale, hvilket inkluderer bobleplast, papkasser, pakketape og ikke mindst flyttemærkater.
- Afslut herefter med at pakke kontormøblerne og alle virksomhedens vigtige mapper og dokumenter i det indkøbte emballeringsmateriale.