3 Forskellige dele af SEO

TS Knudsen: Business & IT.  > Artikler >  3 Forskellige dele af SEO

3 Forskellige dele af SEO

0 Comments

Har du egen hjemmeside og skal derfor i gang med SEO? Så er du kommet til den rigtige artikel. Her vil vi nemlig gå lidt i dybden med hvad SEO betyder, samt hvordan man udfører SEO.

 

Hvad er SEO?

 

SEO er en forkortelse for Search Engine Optimization og refererer til processen med at optimere sin hjemmeside til at rangere så højt som muligt i Googles søgeresultater på specifikke nøgleord. På dansk kalder vi det for søgemaskineoptimering. Det at arbejde med SEO handler om tre forskellige dele; Den tekniske del, den indholdsmæssige del og den autoritære del.

 

Eksempel: Hvis du f.eks. ejer en malervirksomhed i Glostrup, så kan du optimere hjemmesiden til søgeordene Maler Glostrup, så den dukker op i søgeresultaterne, når en person fra Glostrup søger på dette.

 

Den tekniske del:

 

Den tekniske del er den meget “nørdede” del og derfor også den del, som man typisk ikke selv kan udføre. Det er alt det tekniske, som foregår inde bag hjemmesiden, som webdesignere og webudviklere har fokus på. Typisk vil man købe en hjemmeside hvor alt dette er ordnet for en og det er derfor heller ikke noget, som man vil arbejde videre med efter man har modtaget hjemmesiden. Skulle man dog få behov for at at optimere på den tekniske del, så kan man få en webudvikler eller webdesigner til at gøre dette.

 

Den indholdsmæssige del:

 

Den indholdsmæssige del er den del, som er noget nemmere at arbejde med og forstå. Her handler det om at lave indhold på ens hjemmeside, som benytter sig af de nøgleord man gerne vil optimere hjemmesiden til, samtidigt med at man gør teksten god og brugervenlig, så det ikke resulterer i en dårlig kundeoplevelse. Uanset hvor højt man kan rangere på Google virker det jo ikke, hvis de besøgende bare blive frustreret når de rammer hjemmesiden.

 

Den autoritære del:

 

Sidst men ikke mindst er der den autoritære del. Her handler det om at øge hjemmesidens autoritet, da Google favoriserer de hjemmesider, som har den højeste autoritet. Der er flere måder at få en høj autoritet på. Først og fremmest handler det om at have godt indhold på sin hjemmeside, da Google er blevet enormt gode til at analysere på indholdet og vurdere om det er godt. Derudover kan man også benytte linkbuilding til at øge hjemmesidens autoritet.

Du kan besøge linkbuilding.dk for at lære mere for linkbuilding er meget vigtigt i forhold til dine placeringer på google.